![]() | |
Spotkania - Jak trafić? - Historia |
Historia GGUAWspólne wyjazdy AmiZaduszki, Kraków 05.11.2005 r.Niestety na AmiZaduszkach było mniej osób niż na AmiMajówce. Impreza odbyła się w tym samy miejscu - w Krakowie, w Instytucie Fizjologii Roślin PAN przy ul. Niezapominajek 21. Redakcję eXeca i GGUA reprezentowaliśmy w trójkę - AmiZaP, Amig_OS i ja (SZAMAN). Na zdjęciu od lewej: Gordo, MiniQ, Morgoth, Calii, marcik, AmiZaP, Amig_OS, MaaG^dA, , Phibrizzo, SZAMAN stony, Torn, wali7, Rafael/ARMO. Na początku obecny był także Prodigy z dawnego SAUGa z Katowic oraz kolega Prodigiego z synem. Podobno na spotkanie przybył także niejaki "amigowiec", ale nikt go niestety nie widział. Jako użytkownicy Amigi i AmigaOS byliśmy więc w zdecydowanej mniejszości, atmosfera była jednak bardzo dobra - myślę, że obie strony po prostu tak mocno okopały się na swoich pozycjach, że teraz powoli uczą się normalnie rozmawiać. Przynajmniej na wspólnych spotkaniach - w sieci będzie pewnie dalej po staremu. Na komputerach Pegasos pokazywany był system MorphOS z nową wersją Ambienta (odpowiednik Workbencha na Amidze), która dorobiła się właśnie obsługi ikon domyślnych. Z tego co jednak zaobserwowałem (i usłyszałem) zdecydowana większość fanów MorphOSa używa naszego starego DOpusa 4 lub Magellana.
Quake 3 - gra działała bardzo dobrze na Pegasosie Waliego z kartą Voodoo 3. Jako, że Hyperion na swojej stronie opublikował obrazek z tą grą odpaloną na Amidze pod systemem AmigaOS 4, to zdradzę, że nasz plan przed AmiZaduszkami przewidywał, że zaczniemy pokaz AmigaOS 4 właśnie od tej gry. Niestety nie udało się nam jej załatwić. A sama gra zrobiła na mnie przeciętne wrażenie - dlaczego Quake z wersji na wersję jest coraz gorszy?
Virtual Grand Prix 2 - gra taka sobie. Wykonanie graficzne mogło by być jednak trochę lepsze. Próbowałem w to grać i sterowanie bardzo przypominało mi to co było dostępne w części pierwszej, czyli po prostu bez solidnego treningu jest ciężko ruszyć z miejsca. Z tego co mówił mi Wali to pod MOSem chyba nie zadziałają z nią joye/pady/kierownice, a szkoda, bo to mogło by zmienić wiele na plus. Blender - Wali pokazywał ten program bardzo krótko, ale muszę napisać, że jestem pod wrażeniem. Czekamy na port dla AmigaOS.
Ja przywiozłem na AmiZaduszki swoją micro Amigę. Oto co pokazywałem (z subiektywnymi komentarzami): FPSE (emulator konsoli Playstation) ze wspomaganiem 3D - Stony się o niego dopraszał i myślę, że program zrobił na nim spore wrażenie. Jednak tak jak tłumaczyłem - nie każda gra będzie dobrze działała pod akceleracją (niektóre działają wolno, a niektóre wcale). Jak tylko ta wersja emulatora będzie publicznie dostępna to zapewne informacje o tym, które gry i w jakiej wersji działają dobrze z akceleracją będą dostępne w tej bazie. Ściągalne ekrany z przerzucaniem ikon - po raz pierwszy w Polsce pokazaliśmy publicznie tę możliwość w AmigaOS 4. Z katalogów otwartych na blacie Workbencha przerzucałem pliki tekstowe do edytora GoldED otwartego na drugim ekranie. Tematy GUI - widać było, że mosowa skórka Tsohg zrobiła wrażenie. Ktoś nawet zrobił zdjęcie z uruchomionym AmiGG. Prezentowałem także inne skórki - AmiXP - ala Windows XP, Atez - ala BeOS (belka okienka wycięta z jednej strony) oraz skórki z przezroczystościami i wycięciami w belce (niedostępne na razie publicznie).
AnotherWorld - port silnika RAW (pomimo swoich niedociągnięć) został ciepło przyjęty. Tak, wprowadzenie do tej gry chyba nigdy się nam nie znudzi.
FryingPan - nie było Errora niestety, Stony jednak objaśnił mi kilka spraw związanych z wypalaniem DVD. Na mojej Amidze program działa nieźle - rejestracja w toku. netPanzer - ten sieciowy RTS bardzo dobrze działał w Krakowie, całą chmarą polskich czołgów goniłem jakiegoś "amerykańca", ale niestety nie było już czasu na dalszą rozgrywkę. Z Amizaduszek wyjechaliśmy zdecydowanie szybciej niż z Amimajówki. Pora roku niestety inna, a Piotr musiał mnie jeszcze odwieźć z komputerem do Skoczowa. Phibrizzo właśnie napisał mi na IRCu: "szkoda, bo pózniej dopiero była jazda". No cóż, postaramy się nadrobić to następnym razem! |